Przedszkole Miejskie nr 4 i Żłobek

w Braniewie

Get Adobe Flash player

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /pm4_braniewo/templates/przedszkole/functions.php on line 202

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO –DYDAKTYCZNE I OPIEKUŃCZE

W GRUPIE DZIECI 5-6- LETNICH NA MIESIĄC CZERWIEC.

  • bezpieczne posługiwanie się przyborami, np. igłą, nożyczkami, młotkiem
  • czerpanie radości i satysfakcji z przebywania na łonie natury
  • czynny udział w dekorowaniu sali
  • czytanie całościowe wyrazów, równoważników zdań
  • czytanie wyrazów o prostej budowie fonetycznej
  • dodawanie i odejmowanie w zakresie 10 z wykorzystaniem palców lub innych zbiorów zastępczych
  • dokonywanie syntezy fonemowej wyrazów
  • dostrzeganie roli zabawy w rozwoju kompetencji językowych, społecznych, kontroli emocji i zdolności twórczych
  • formułowanie dłuższych wypowiedzi na dowolny temat
  • gospodarowanie przestrzenią kartki (wykonywanie prac plastycznych na papierze o różnych formatach – z tendencją do przechodzenia do małych, zamkniętych powierzchni)
  • improwizowanie ruchowe do dowolnej muzyki
  • indywidualne prezentowanie przez dzieci przedmiotów (eksponatów, zdjęć itp.) związanych z ich osobistymi zainteresowaniami
  • inicjowanie zabaw sprzyjających integracji grupy
  • klasyfikowanie przedmiotów pod względem kilku cech wspólnych
  • liczenie głosek w słowach; układanie słów rozpoczynających się lub kończących się daną głoską
  • nazywanie kolejno pór roku, dni tygodnia, miesięcy; określanie aktualnej pory roku, miesiąca, dnia tygodnia
  • ocenianie zachowań innych (kolegów, bohaterów literackich, filmowych)
  • odpowiednie stosowanie określeń: przedwczoraj, wczoraj, jutro, pojutrze
  • określanie kierunku pisania (rysowania) – od lewej strony linii do prawej i od góry kartki do dołu
  • określanie, wskazywanie miejsca powstawania dźwięku, liczenie usłyszanych dźwięków
  • orientowanie się na kartce papieru, wskazywanie, np. prawego górnego rogu, lewego górnego rogu kartki itd.
  • otaczanie troską roślin i zwierząt
  • pełnienie w każdej sytuacji roli słuchacza i mówiącego
  • podawanie numerów telefonów alarmowych do służb ratowniczych
  • podejmowanie prób posługiwania się przyborami i narzędziami zgodnie z ich przeznaczeniem oraz w sposób twórczy i niekonwencjonalny
  • posługiwanie się liczbami w aspektach kardynalnym i porządkowym
  • posługiwanie się poprawną mową
  • poznawanie ciekawostek na temat Ziemi i wszechświata
  • przejawianie aktywności w zakresie propagowania zdrowego stylu życia
  • rozpoznawanie liter, czytanie krótkich tekstów
  • rozpoznawanie słyszanych piosenek i tańców, określanie ich budowy (dwu-, trzyczęściowa, zwrotkowa, z refrenem)
  • rozwiązywanie zadań tekstowych na temat znanych dzieciom sytuacji; stosowanie metody symulacyjnej
  • rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej
  • rozwijanie myślenia logicznego poprzez analizowanie, syntezowanie, porównywanie, klasyfikowanie; łączenie prostych czynności z ich skutkami; układanie historyjek obrazkowych, opowiadanie ich z podaniem przyczyny i skutku danych zdarzeń;
  • rysowanie literopodobnych szlaczków na dużych płaszczyznach i w liniaturze
  • samodzielne śpiewanie piosenek z akompaniamentem muzycznym
  • stosowanie słów przeciwstawnych, zdrobnień, zgrubień
  • stosowanie technik i metod pozwalających przezwyciężać negatywne emocje powstałe w wyniku przeżytych porażek i sytuacji stresowych, np. technik relaksacyjnych, muzykoterapii
  • sygnalizowanie potrzeby pomocy w sytuacjach zagrożenia, zwracanie się do osób, które mogą tej pomocy udzielić
  • szanowanie potrzeb innych, bycie empatycznym
  • tworzenie akompaniamentu perkusyjnego według podanego kodu i samodzielnie utworzonego kodu (zastępowanie obrazka przedstawiającego daną czynność znakiem graficznym, np. zgniatanie papieru – znakiem zygzaka)
  • wspólne przeprowadzanie eksperymentów, wyciąganie wniosków
  • wykonywanie prostych melodii na instrumentach perkusyjnych
  • wyodrębnianie w słowach głosek w: wygłosie, nagłosie, śródgłosie
  • zacieśnianie kontaktów interpersonalnych z grupą poprzez wspólne organizowanie zabaw ruchowych
  • zwracanie uwagi na otaczające nas piękno, będące wytworem działalności człowieka – architektura wnętrz, architektura zieleni.

 

"KOLEJNY KROK" muz. i sł. Kasia Zaniat

  1. Kończy się rok, kolejny krok wykonać czas.

Zamykam drzwi, żeby otworzyć się na świat.

To, co już znam, nowym zastąpi teraz los.

Nie boję się, bo znowu stanie przy mnie ktoś.

 

ref. Siłę mam, by wzbić się do góry.

Siłę mam, by patrzeć na chmury.

Siłę mam, by lecieć daleko stąd.

Siłę mam, by wzbić się do góry.

Siłę mam, by patrzeć na chmury.

Siłę mam, by iść czasami pod prąd.

 

  1. Nie będę sam, przyjaciół mam tuż obok mnie.

Marzenia w ruch! Spełnię je wszystkie, kiedy chcę.

odliczam już, a gdy usłyszę słowo "start",

rozpędzę się, bo wiem, że czeka na mnie świat!

 

ref. Siłę mam ....